El joc que us proposem té com a objectiu descobrir i explorar els oceans de manera indirecta, però alhora de manera entenedora i didàctica, a partir de cercar l’analogia, la similitud o la semblança d’allò que observem en el nostre entorn terrestre amb la seva equivalència al mar. Per aconseguir aquest objectiu hem triat un conjunt d’imatges d’organismes, fenòmens ambientals, comportaments, processos, paisatges i relacions entre organismes i medi corresponents al medi aeri o terrestre, de les quals se n’ha de trobar la parella “marina”. El jugador ha d’intentar donar una explicació a la seva tria de parella.
Inicialment el joc es compon de 101 imatges del medi terrestre, 101 imatges del medi marí i de la guia explicativa de cada parella d’imatges. Aquestes imatges, les hem agrupat segons quatre nivells de dificultat. Però no volem que el joc acabi amb aquestes 101 parelles d’imatges, sinó que volem deixar obert el projecte a tots els qui vulgueu contribuir a generar noves equivalències a partir dels vostres suggeriments i observacions, que esperem que aniran engrandint aquest projecte i ajudaran a què altres persones coneguin cada vegada millor els nostres oceans. Volem que tot plegat ajudi al públic a prendre consciència de què cal respectar i conservar els oceans.
Podeu escriure’ns a l’adreça elmarafons@icm.csic.es i amb les noves aportacions farem noves parelles tot agraint la col·laboració a les persones que ens hagin ajudat. Esperem que gaudiu d’aquest joc creatiu que us proposem tant com hem gaudit nosaltres preparant-lo per compartir-lo amb vosaltres.
El joc consisteix en formar parelles de cartes on a partir d’un conjunt d’imatges d’organismes, fenòmens ambientals, comportaments, processos, paisatges i relacions entre organismes i medi corresponents al medi aeri o terrestre, han de ser emparellades amb les cartes amb imatges corresponents al medi marí. El jugador ha d’intentar donar una explicació a la seva tria de parella.
Inicialment el joc es compon de 101 imatges del medi terrestre, 101 imatges del medi marí i de la guia explicativa de cada parella d’imatges. Aquestes imatges, les hem agrupat segons quatre nivells de dificultat.
Descarregate’l i comença a jugar!
Amb aquest llibre il·lustrat volem compartir amb els lectors l’aventura de la descoberta de l’oceà. Ho farem de la mà de dos personatges joves que faran ús de la seva extraordinària capacitat d’observació i de la seva imaginació per guiar el lector al llarg d’un viatge imaginari però al mateix temps molt real. Els nostres viatgers, l’Anna i l’Iñaki, faran ús d’una estratègia que ens permetrà entendre i «visualitzar» millor el medi marí: cercar les similituds o paral·lelismes que observem entre el medi aeri (o «terrestre») i el medi marí. Durant el transcurs del viatge utilitzaran diferents tècniques per mostrar-nos el que veuen. A terra aniran caminant, amb vehicles o amb avionetes. Al mar faran ús d’una àmplia gamma de tècniques, equipaments i tecnologies que van de la simple exploració fent snorkel al submarinisme, l’ús de robots submarins i submarins tripulats, així com tècniques indirectes per mostrar tot allò que hi ha als oceans.
El lector podrà veure diferents organismes, descobrir els seus processos vitals i les relacions entre ells i entre ells i el medi, i observar ambients i paisatges, fenòmens físics i geològics. En cadascuna de les vinyetes s’establirà un lligam entre el que veu i ens explica l’Iñaki a terra i el que veu i explica l’Anna al mar. El seu viatge tindrà més de 100 etapes, que ajudaran el lector a «visualitzar» i descobrir l’oceà d’una altra manera. L’objectiu primordial aquest llibre il·lustrat és que el lector comprengui el valor de ser un bon observador i que posi en pràctica aquesta capacitat d’observació i de relació. Volem aconseguir que el lector, quan es fixi en el seu entorn, empri la imaginació però alhora el coneixement, de manera que tots dos li permetin «veure» l’oceà i sentir-lo més proper. D’aquesta manera, creiem que li serà més fàcil estimar-lo i, per tant, vetllar per la seva conservació.